Депутати вимагають громадського контролю за ремонтом доріг
07 вересня 2016, 20:14
Лариса Соколовська, «Черкаський край», №70-71, 7 вересня 2016 року
Водій автобуса Умань-Черкаси, що тримав курс на обласний центр, серед дороги раптом зупинився. Щось сталося? — розтривожилися пасажири. Ні, він просто став, щоб подумати, як об\'їхати суцільні ями на смілянській автотрасі.
З початку року виявилися «уражені ямковістю», як фахово висловився на сесії облради т.в.о начальника управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу облдержадміністрації Сергій Синільник, 43 відсотки доріг. Зокрема, з понад 1700 кілометрів доріг загальнодержавного значення у нас в ямках — 852 кілометри.
Сергій Анатолійович зауважив, що нинішній незадовільний стан більшості автомобільних доріг області — це результат фінансування дорожнього господарства області протягом останніх років на рівні 15-20 відсотків до потреби. І що в цінах цього року необхідно 1,5 мільярда гривень, щоб привести дороги Черкащини «до належного експлуатаційного стану». Змінами ж до постанови Кабміну передбачено фінансування шести об\'єктів поточного ремонту на трьох автодорогах державного значення на Черкащині (це об\'єкти, на які готові проекти та всі погодження й експертизи). На них буде спрямовано 214 мільйонів гривень. Але — за умови 10-відсоткового співфінансування. Тому й потрібна програма, яка дозволить спрямувати кошти місцевих бюджетів на дороги державного значення.
Скільки коштує кілометр ремонту?
Перед прийняттям програми депутати засипали доповідачів запитаннями (найбільше — свободівці).
То 2 мільйони чи 8 мільйонів коштує ремонт кілометра дороги? Чому така різниця? В.о. начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Руслан Якубов пояснив, що це залежить від того, чи це ремонт лише із заміною верхнього шару, чи із заміною основи (тришаровий: 16 сантиметрів органо-мінеральна суміш, шари вирівнювальний та асфальтобетону). Щоправда, коли депутати попросили назвати ціни пошарово (мовляв, 2+2+2 мільйони не дорівнює ж 8?), сприйняв це запитання як некоректне.
Чи є гарантійний термін експлуатації після ремонту і хто відповідатиме, якщо весною новий асфальт змиє? Відповідь: підрядна організація, якщо це капремонт, гарантія на часткову заміну покриття — три й більше років, на капремонт — 10 років.
Чому ця програма приймається, і під неї фінансування, лише тепер, коли ми входимо в осінь?
— Одразу, як «Укравтодор» повідомив, що є можливість областям одержати кошти, першими сесію для прийняття відповідної програми співфінансування провели сусіди-кіровоградці (тепер уже — кропивниччани), ми другі. Тому я й ініціював позачергову сесію, щоб оперативно прийняти рішення, — пояснив голова облдержадміністрації Юрій Ткаченко.
І зауважив, що між областями йде жорстка боротьба за державні кошти на ремонт доріг.
Коли стотонні ваги фуру «не тягнуть»
Юрій Ткаченко також звернув увагу на такий момент:
—У нас в області працює тільки один ваговий пункт контролю, треба ще бодай шість мобільних комплексів, щоб пильнувати головні в\'їзди в область. Нам їх було обіцяно за рахунок державної програми цього року. Інакше тільки-но вкладемо кошти й відновимо дорожнє покриття, як великовагові вантажівки його розіб\'ють.
Як зауважив голова обласної ради Олександр Вельбівець, є випадки, коли зважування автівок виявляє, що стотонні ваги «не тягнуть» — навіть зважити неможливо. (В той час як улітку вдень заборонено рух фур масою понад 24 тонни.)
Свободівець Сергій Воронов наполягав на тому, щоб створити комісію, яка б контролювала витрату грошей на дороги, «бо якщо громадські активісти не будуть стояти й дивитись, як кладуться дороги...». І застеріг про народний суд над тими, хто вкраде хоч копійку. Валентина Коваленко повідомила, що депутати хотіли б знати, скільки кримінальних справ було відкрито за фактом неякісного будівництва доріг, неправомірного використання коштів. Микола Булатецький (Радикальна партія Олега Ляшка) з трибуни стверджував, що за часів правління регіоналів на Черкащині «була запроваджена воровська система, відкати по дорогах сягали ста відсотків, і ця система нікуди не ділася», й ніхто не розслідує, «хто вкрав дороги», а голови РДА не переймаються станом доріг.
Голова ОДА Юрій Ткаченко зауважив, що бракує відповідальності посадовців галузі:
—Без мого погодження, за спиною, кулуарно призначають керівника Служби автомобільних доріг в області. Таке відбувалося і до цього, таке відбувається і зараз. А це має бути публічно, з узгодженням на сесіях обласних рад. І тоді: не забезпечила Служба автомобільних доріг утримання доріг — неси відповідальність. Кримінальну.
Директор ДП «Черкаський облавтодор» Олександр Северин на виступи колег-депутатів обурився:
—Якщо крадуть дорожники гроші — будь ласка, є прокуратура, нехай розслідує, доводить провину й когось посадить. За два роки, звідколи я очолюю облавтодор, упіймали когось? Не піймали. У Черкаській області не крадуть! — запевнив він під оплески.
Програму обласна рада прийняла, тепер місцеві ради повинні на своїх сесіях прийняти рішення про кошти на співфінансування програми.
Наступні дві чергові сесії відбудуться 16 та 30 вересня.
Кабмін готовий дати гроші на дороги
Водій автобуса Умань-Черкаси, що тримав курс на обласний центр, серед дороги раптом зупинився. Щось сталося? — розтривожилися пасажири. Ні, він просто став, щоб подумати, як об\'їхати суцільні ями на смілянській автотрасі.
З початку року виявилися «уражені ямковістю», як фахово висловився на сесії облради т.в.о начальника управління транспорту, дорожнього господарства та оборонно-промислового комплексу облдержадміністрації Сергій Синільник, 43 відсотки доріг. Зокрема, з понад 1700 кілометрів доріг загальнодержавного значення у нас в ямках — 852 кілометри.
Сергій Анатолійович зауважив, що нинішній незадовільний стан більшості автомобільних доріг області — це результат фінансування дорожнього господарства області протягом останніх років на рівні 15-20 відсотків до потреби. І що в цінах цього року необхідно 1,5 мільярда гривень, щоб привести дороги Черкащини «до належного експлуатаційного стану». Змінами ж до постанови Кабміну передбачено фінансування шести об\'єктів поточного ремонту на трьох автодорогах державного значення на Черкащині (це об\'єкти, на які готові проекти та всі погодження й експертизи). На них буде спрямовано 214 мільйонів гривень. Але — за умови 10-відсоткового співфінансування. Тому й потрібна програма, яка дозволить спрямувати кошти місцевих бюджетів на дороги державного значення.
Скільки коштує кілометр ремонту?
Перед прийняттям програми депутати засипали доповідачів запитаннями (найбільше — свободівці).
То 2 мільйони чи 8 мільйонів коштує ремонт кілометра дороги? Чому така різниця? В.о. начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Руслан Якубов пояснив, що це залежить від того, чи це ремонт лише із заміною верхнього шару, чи із заміною основи (тришаровий: 16 сантиметрів органо-мінеральна суміш, шари вирівнювальний та асфальтобетону). Щоправда, коли депутати попросили назвати ціни пошарово (мовляв, 2+2+2 мільйони не дорівнює ж 8?), сприйняв це запитання як некоректне.
Чи є гарантійний термін експлуатації після ремонту і хто відповідатиме, якщо весною новий асфальт змиє? Відповідь: підрядна організація, якщо це капремонт, гарантія на часткову заміну покриття — три й більше років, на капремонт — 10 років.
Чому ця програма приймається, і під неї фінансування, лише тепер, коли ми входимо в осінь?
— Одразу, як «Укравтодор» повідомив, що є можливість областям одержати кошти, першими сесію для прийняття відповідної програми співфінансування провели сусіди-кіровоградці (тепер уже — кропивниччани), ми другі. Тому я й ініціював позачергову сесію, щоб оперативно прийняти рішення, — пояснив голова облдержадміністрації Юрій Ткаченко.
І зауважив, що між областями йде жорстка боротьба за державні кошти на ремонт доріг.
Коли стотонні ваги фуру «не тягнуть»
Юрій Ткаченко також звернув увагу на такий момент:
—У нас в області працює тільки один ваговий пункт контролю, треба ще бодай шість мобільних комплексів, щоб пильнувати головні в\'їзди в область. Нам їх було обіцяно за рахунок державної програми цього року. Інакше тільки-но вкладемо кошти й відновимо дорожнє покриття, як великовагові вантажівки його розіб\'ють.
Як зауважив голова обласної ради Олександр Вельбівець, є випадки, коли зважування автівок виявляє, що стотонні ваги «не тягнуть» — навіть зважити неможливо. (В той час як улітку вдень заборонено рух фур масою понад 24 тонни.)
«Відповідального за дороги призначають кулуарно»
Свободівець Сергій Воронов наполягав на тому, щоб створити комісію, яка б контролювала витрату грошей на дороги, «бо якщо громадські активісти не будуть стояти й дивитись, як кладуться дороги...». І застеріг про народний суд над тими, хто вкраде хоч копійку. Валентина Коваленко повідомила, що депутати хотіли б знати, скільки кримінальних справ було відкрито за фактом неякісного будівництва доріг, неправомірного використання коштів. Микола Булатецький (Радикальна партія Олега Ляшка) з трибуни стверджував, що за часів правління регіоналів на Черкащині «була запроваджена воровська система, відкати по дорогах сягали ста відсотків, і ця система нікуди не ділася», й ніхто не розслідує, «хто вкрав дороги», а голови РДА не переймаються станом доріг.
Голова ОДА Юрій Ткаченко зауважив, що бракує відповідальності посадовців галузі:
—Без мого погодження, за спиною, кулуарно призначають керівника Служби автомобільних доріг в області. Таке відбувалося і до цього, таке відбувається і зараз. А це має бути публічно, з узгодженням на сесіях обласних рад. І тоді: не забезпечила Служба автомобільних доріг утримання доріг — неси відповідальність. Кримінальну.
Директор ДП «Черкаський облавтодор» Олександр Северин на виступи колег-депутатів обурився:
—Якщо крадуть дорожники гроші — будь ласка, є прокуратура, нехай розслідує, доводить провину й когось посадить. За два роки, звідколи я очолюю облавтодор, упіймали когось? Не піймали. У Черкаській області не крадуть! — запевнив він під оплески.
Програму обласна рада прийняла, тепер місцеві ради повинні на своїх сесіях прийняти рішення про кошти на співфінансування програми.
Наступні дві чергові сесії відбудуться 16 та 30 вересня.