Створено комісію з аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств обласної комунальної власності

05 серпня 2015, 19:27
Створено комісію з аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств обласної комунальної власності Схваленим розпорядженням обласної ради про підведення підсумків фінансово-господарської діяльності підприємств обласної комунальної власності за І півріччя 2015 року створено тимчасову комісію управління майном обласної комунальної власності виконавчого апарату обласної ради, що проведе аналіз результатів фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання обласної комунальної власності спільно із структурними підрозділами облдержадміністрації, що здійснюють функції із галузевого управління роботи цих підприємств.

Особлива увага буде приділена до звітних показників підприємств, що мали певні фінансові чи господарські проблеми станом на початок року. Серед них, зокрема, ряд центральних районних аптек (№86 в м. Городище, №29 в м. Кам’янка, №78 в м. Умань, №3 і №5 в м. Черкаси, №84 в м. Христинівка), обласного комунального підприємства «Фармація» та «Черкасиоблкіно», а також ряду комунальних поліграфпідприємств.

Як наголошує перший заступник голови обласної ради Наталія Кравцова, одним із основних напрямків діяльності управління майном обласної комунальної власності було й залишається підвищення ефективності використання майна обласної комунальної власності. З цією метою були розроблені та затверджені всі базові документи, налагоджено належний облік, звітність і аналіз, посилено вимогливість до діяльності керівників комунальних підприємств.

– Зокрема, ми продовжили здійснення аналізу діяльності суб’єктів господарювання та проведення інвентаризації об’єктів нерухомо майна, в тому числі, в ході проведення робочих поїздок по районах, вивчення напрямків ефективного використання комунального майна в інтересах громади (зокрема, й на прикладі досвіду роботи комунальних підприємств в інших областях), із визначення проблемних питань, що вимагали нагального вирішення тощо, – відзначає Наталія Олегівна.

Особливу увагу, за словами першого заступника голови обласної ради, було приділено діяльності підприємств, що мають багаторічну заборгованість перед бюджетом чи працівниками. Це такі комунальні підприємства, як «Аеропорт Черкаси», «Облпаливо» та «Фармація».

У зв’язку з накопиченими у минулому боргами КП «Облпаливо» 24 червня 2014 року порушено провадження про визнання підприємства банкрутом. Ухвалою Господарського суду Черкаської області введено процедуру санації боржника комунального підприємства «Облпаливо» строком на шість місяців, а Черкаську обласну раду визнано інвестором боржника. Слід зауважити, що лише за І півріччя поточного року збитки від діяльності КП «Облпаливо» склали 679,6 тис. грн., заборгованість із виплати заробітної плати працівникам становить 1052,0 тис. грн, а дебіторська та кредиторська заборгованість сягнула майже 10 млн. грн.

У межах плану санації обласною радою внесено пропозиції, які містять заходи щодо відновлення платоспроможності боржника, що передбачено ст. 29 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». На засіданнях комітету кредиторів були розглянуті всі надані кредиторами й депутатами обласної ради пропозиції та схвалені у плані санації підприємства. До слова, попередній план розміщено на веб-сайті обласної ради, тож усі бажаючі мали змогу висловити власні бачення до проведення заходів.

На разі план санації подано на розгляд Господарського суду, а також буде винесено на обговорення депутатів під час найближчої сесії обласної ради. Серед іншого, планом заходів передбачена реалізація 6 з 15 складів КП «Облпаливо» через відкриті торги, щоб покрити боргові зобов’язання підприємства. Якщо ж суми від частини проданих складів вистачить, продано буде лише частину із запланованих. До слова, рішення про кількість і те, які саме склади реалізовувати схвалювалось колегіально на засіданні комітету кредиторів. У власності підприємства заплановано залишити ті склади, що є стратегічно важливими для подальшої його роботи.

Під час перевірок роботи певні проблеми ведення фінансово-господарської діяльності були виявлені на КП «Фармація». Зокрема, до сьогодні частина філіалів підприємства не зареєстровані відповідним чином, що породжує розбіжності у веденні бухгалтерського обліку та виникнення касового розриву між наявною й задекларованою кількістю товару на складах; неправильна логістика та невідповідність наявного асортименту аптечних пунктів мережі реальним потребам споживачів; нераціональне використання майнових площ; незручний графік роботи окремих пунктів; утримання збиткових й нерентабельних філіалів, що лише множить збитки підприємства та інші.

З метою покращення роботи підприємства було здійснено ряд нагальних заходів, що мали позитивний результат. Зокрема, проведені переговори з більшістю постачальників лікарських засобів та виробів медичного призначення та досягнуті домовленості про зниження вартості товарів, збільшення термінів оплати тощо; скорочена кредиторська заборгованість на 1 млн. 200 тис. грн.; відновлено роботу з постачальниками, що останнім часом не співпрацювали із підприємством; збільшено частоту оновлення товарів, забезпечено ритмічність виконання заявок не тільки за обсягом, але й асортиментом; локалізовано дефіцит товару, задіяно систему доставки «на замовлення» для тих товарів, що не користуються щоденним попитом; переглянуте ціноутворення, запроваджена система надання знижок для соціально незахищених верств населення; відпрацьований план дій щодо налагодження роботи аптечних баз щодо оптового відпуску лікарських засобів та виробів медичного призначення іншим суб’єктам господарювання та інші.

За результатами виконання стратегічних кроків вдалося досягти збільшення доходів від реалізації продукції мережі: у червні 2015 року вони склали 7 млн. 404 тис. грн., що на 10% більше від суми реалізованих товарів у травні, в липні – 8 млн. 500 тис. грн., що на 15% більше червня та 26% більше, ніж у травні.

Відповідно до росту показників доходів від реалізації відносно травня на 255 тис. грн. зменшився показник збитку (з 403 тис. грн. в травні до 148 тис. грн. в червні). Тобто на сьогодні падіння реалізації товарів вдалося суттєво знизити, а при збереженні позитивної тенденції в показниках надалі підприємство зможе подолати збитковість роботи в межах місяця.

Як зауважує Наталія Кравцова, є певні зрушення й у роботі КП «Аеропорт Черкаси». Діяльність підприємства останнім часом була організована таким чином, щоб припинити зростання боргів із виплати заробітної платні, утримання приміщень та сплати податків. Важливу роль зіграло надання дозволів сесіями обласної ради на здачу в оренду окремих вільних площ підприємства, від чого вдалося вилучити додаткові кошти та покривати поточні витрати.

На сьогодні підприємство поки ще не має відчутних прибутків, але основним завданням роботи є відновлення його цільової діяльності. Завдяки виділеним із обласного бюджету коштам аеропорт відновив статус міжнародного, а також отримав сертифікат аеродрому та служби авіаційної безпеки. Аеропорт має одну з найпотужніших в Україні злітно-посадкових смуг, що може приймати будь-які типи літаків масою до 190 тонн.

На разі ж тривають перемовини із кількома інвесторами й міжнародними авіакомпаніями щодо здійснення авіаперевезень. У кінці липня було укладено контракт із найбільшим українським туроператором «Travel Professional Group» та заплановано здійснення першого рейсу до Болгарії.
За словами директора комунального підприємства Олени Качуріної, щойно в засобах масової інформації з’явилось повідомлення про запланований виліт, до аеропорту й туроператора звернулось чимало черкащан із запитаннями й уточненнями, значна кількість з яких на разі проходять процедуру отримання віз у Болгарію та планують виліт із Черкас. Крім того, заплановано здійснити й певний соціальний проект – відповідним структурним підрозділам адміністрацій районів розіслано лист про можливість категорійним дітям та дітям учасників АТО забезпечити літнє оздоровлення саме у Болгарії. Кілька районів вже відгукнулись на пропозицію.

– Комунальне майно – це не лише спільна власність територіальних громад, перед якими відповідальна влада, але й, при правильному керівництві, додаткове джерело наповнення бюджету. Тож наше завдання зробити все можливе, аби наші підприємства не лише надавали якісні послуги нашим громадянам, але й не були тягарем для обласного бюджету, – підсумовує Наталія Кравцова.



Source URL: https://oblradack.gov.ua/3569-stvoreno-komsyu-z-analzu-fnansovo-gospodarskoyi-dyalnost-pdpriyemstv-oblasnoyi-komunalnoyi