Підприємства обласної комунальної власності підбили підсумки фінансово-господарської діяльності за І півріччя
11 серпня 2015, 18:50
11 серпня 2015 року, згідно розпорядження обласної ради, розпочались засідання комісії із підведення підсумків фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств за І півріччя 2015 року, у ході якого присутні заслухали інформацію про підсумки фінансово-господарської діяльності ряду центральних районних і міських аптек обласної комунальної власності та комунального підприємства «Фармація», а також виробили завдання на перспективу та шляхи їх реалізації.
Провела перше засідання перший заступник голови обласної ради Наталія Кравцова. У роботі також взяли участь депутати обласної ради – Тасія Руснак, Наталія Старікова й Віталій Полях, директор Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації Михайло Лобас і його заступник Олег Найдан, начальник управління майном обласної комунальної власності обласної ради Сергій Коваль, спеціалісти управління, керівники та бухгалтери обласних комунальних підприємств.
Відкриваючи нараду, Наталія Кравцова зазначила, що на сьогодні головною метою здійснення управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Черкаської області є подолання боргів, накопичених впродовж попередніх років діяльності й забезпечення прибутковості роботи комунальних підприємств, що забезпечить не лише надання якісних послуг громадянам, але й додаткові надходження до обласного бюджету.
За словами начальника управління майном обласної комунальної власності обласної ради Сергія Коваля, за підсумками аналізу фінансово-господарської діяльності за І півріччя 2015 року прибутково спрацювало 19 комунальних підприємств, одержані ними прибутки (до оподаткування) становлять 1 млн. 210 тис. грн. (у І півріччі 2014 року прибуток складав 637 тис. грн.). Підприємствами обласної комунальної власності нараховано податків до бюджету на суму 6 млн. 922 тис. грн., що на 14% менше в порівнянні з минулим роком аналогічного періоду.
У той же час 5 підприємств отримали збитки на суму 2 млн. 542 тис. грн. (у І півріччі 2014 року збиток становив 2 млн. 412 тис. грн.). Підприємствами обласної комунальної власності реалізовано продукції та надано послуг на суму 99 млн. 211 тис. грн., що на 12% менше проти минулого року аналогічного періоду, з них 80 млн. 320 тис грн. припадає на послуги надані закладами аптечної мережі. За звітний період, загальний рівень дебіторської заборгованості збільшився на 18 % і станом на 01.07.2015 року становить 8 млн. 361 тис. грн., кредиторської – 27 млн. 7 тис. грн., що на 14% більше в порівнянні з початком року.
Під час засідання керівники КП «Фармація», центральних районних аптек: №86 в м. Городище, №29 в м. Кам’янка, №78 в м. Умань, №3 і №5 в м. Черкаси та №84 в м. Христинівка виступили зі звітами про свою діяльність та окреслили головні напрямки подолання кризових явищ (заборгованості, зниження прибутків тощо) роботи своїх підприємств.
Найбільше запитань було до в.о. генерального директора КП «Фармація» Валентини Ніколенко, адже досі мережа лише накопичувала борги, а численні перевірки показали неефективність керівництва й зловживання у діяльності комунального підприємства. Зокрема, частина філіалів підприємства не були зареєстровані відповідним чином, що й тепер породжує розбіжності у веденні бухгалтерського обліку та появу касового розриву між наявною й задекларованою кількістю товару на складах; здійснювалась неефективна логістика та вивчення асортименту аптечних пунктів мережі до реальних потреб споживачів; нераціонально використовувались вільні площі, утримувались збиткові й нерентабельні філіали, що лише множло й без того значні збитки підприємства.
За словами в.о. гендиректора, за час від звільнення попереднього керівника КП, з метою покращення роботи підприємства, здійснено ряд нагальних заходів щодо налагодження роботи мережі та подолання кризових моментів. Так, відновлено роботу з постачальниками, що останнім часом не співпрацювали із підприємством; проведені переговори з більшістю постачальників лікарських засобів та виробів медичного призначення й досягнуті домовленості про зниження вартості товарів, збільшення термінів відстрочення оплати тощо; скорочено кредиторську заборгованість на 1 млн. 200 тис. грн.; збільшено частоту оновлення товарів, забезпечено ритмічність виконання заявок не тільки за обсягом, але й асортиментом; локалізовано дефіцит товару, задіяно систему доставки «на замовлення» для тих товарів, що не користуються щоденним попитом; переглянуте ціноутворення, запроваджена система надання знижок для соціально незахищених верств населення; відпрацьований план дій щодо налагодження роботи аптечних баз щодо оптового відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення іншим суб’єктам господарювання та інші. Також здійснено перегляд штатних розписів працівників, вивчено та відкореговано нарахування заробітної платні працівникам, відповідно до норм чинного законодавства; розглядаються можливості до передачі в оренду окремих вільних площ, що перебувають у власності мережі, але не використовуються за призначенням та є лише додатковим джерелом видатків; вивчається доцільність роботи окремих аптечних пунктів по області та аптечної бази в м. Умань з метою недопущення збитковості їхньої роботи тощо.
– Вже на сьогодні, за результатами виконання стратегічних кроків вдалося досягти збільшення доходів від реалізації продукції мережі: у червні 2015 року вони склали 7 млн. 404 тис. грн., що на 10% більше від суми реалізованих товарів у травні, в липні – 8 млн. 500 тис. грн., що на 15% більше червня та 26% більше, ніж у травні. Відповідно до росту показників доходів від реалізації зменшився показник збитку (з 403 тис. грн. в травні до 148 тис. грн. в червні). Тобто на сьогодні падіння реалізації товарів вдалося суттєво знизити, а при збереженні позитивної тенденції в показниках надалі підприємство сподіваємось подолати збитковість роботи в межах місяця, – наголошує Наталія Кравцова.
Під час обговорення умов роботи та забезпечення позитивного балансу в діяльності комунальних підприємств було вироблено ряд пропозицій щодо подолання від’ємних показників, втілення яких буде здійснюватися комунальними підприємствами спільно з управлінням обласної комунальної власності та структурними підрозділами облдержадміністрації, що здійснюють функції із галузевого управління роботи цих підприємств.
Провела перше засідання перший заступник голови обласної ради Наталія Кравцова. У роботі також взяли участь депутати обласної ради – Тасія Руснак, Наталія Старікова й Віталій Полях, директор Департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації Михайло Лобас і його заступник Олег Найдан, начальник управління майном обласної комунальної власності обласної ради Сергій Коваль, спеціалісти управління, керівники та бухгалтери обласних комунальних підприємств.
Відкриваючи нараду, Наталія Кравцова зазначила, що на сьогодні головною метою здійснення управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Черкаської області є подолання боргів, накопичених впродовж попередніх років діяльності й забезпечення прибутковості роботи комунальних підприємств, що забезпечить не лише надання якісних послуг громадянам, але й додаткові надходження до обласного бюджету.
За словами начальника управління майном обласної комунальної власності обласної ради Сергія Коваля, за підсумками аналізу фінансово-господарської діяльності за І півріччя 2015 року прибутково спрацювало 19 комунальних підприємств, одержані ними прибутки (до оподаткування) становлять 1 млн. 210 тис. грн. (у І півріччі 2014 року прибуток складав 637 тис. грн.). Підприємствами обласної комунальної власності нараховано податків до бюджету на суму 6 млн. 922 тис. грн., що на 14% менше в порівнянні з минулим роком аналогічного періоду.
У той же час 5 підприємств отримали збитки на суму 2 млн. 542 тис. грн. (у І півріччі 2014 року збиток становив 2 млн. 412 тис. грн.). Підприємствами обласної комунальної власності реалізовано продукції та надано послуг на суму 99 млн. 211 тис. грн., що на 12% менше проти минулого року аналогічного періоду, з них 80 млн. 320 тис грн. припадає на послуги надані закладами аптечної мережі. За звітний період, загальний рівень дебіторської заборгованості збільшився на 18 % і станом на 01.07.2015 року становить 8 млн. 361 тис. грн., кредиторської – 27 млн. 7 тис. грн., що на 14% більше в порівнянні з початком року.
Під час засідання керівники КП «Фармація», центральних районних аптек: №86 в м. Городище, №29 в м. Кам’янка, №78 в м. Умань, №3 і №5 в м. Черкаси та №84 в м. Христинівка виступили зі звітами про свою діяльність та окреслили головні напрямки подолання кризових явищ (заборгованості, зниження прибутків тощо) роботи своїх підприємств.
Найбільше запитань було до в.о. генерального директора КП «Фармація» Валентини Ніколенко, адже досі мережа лише накопичувала борги, а численні перевірки показали неефективність керівництва й зловживання у діяльності комунального підприємства. Зокрема, частина філіалів підприємства не були зареєстровані відповідним чином, що й тепер породжує розбіжності у веденні бухгалтерського обліку та появу касового розриву між наявною й задекларованою кількістю товару на складах; здійснювалась неефективна логістика та вивчення асортименту аптечних пунктів мережі до реальних потреб споживачів; нераціонально використовувались вільні площі, утримувались збиткові й нерентабельні філіали, що лише множло й без того значні збитки підприємства.
За словами в.о. гендиректора, за час від звільнення попереднього керівника КП, з метою покращення роботи підприємства, здійснено ряд нагальних заходів щодо налагодження роботи мережі та подолання кризових моментів. Так, відновлено роботу з постачальниками, що останнім часом не співпрацювали із підприємством; проведені переговори з більшістю постачальників лікарських засобів та виробів медичного призначення й досягнуті домовленості про зниження вартості товарів, збільшення термінів відстрочення оплати тощо; скорочено кредиторську заборгованість на 1 млн. 200 тис. грн.; збільшено частоту оновлення товарів, забезпечено ритмічність виконання заявок не тільки за обсягом, але й асортиментом; локалізовано дефіцит товару, задіяно систему доставки «на замовлення» для тих товарів, що не користуються щоденним попитом; переглянуте ціноутворення, запроваджена система надання знижок для соціально незахищених верств населення; відпрацьований план дій щодо налагодження роботи аптечних баз щодо оптового відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення іншим суб’єктам господарювання та інші. Також здійснено перегляд штатних розписів працівників, вивчено та відкореговано нарахування заробітної платні працівникам, відповідно до норм чинного законодавства; розглядаються можливості до передачі в оренду окремих вільних площ, що перебувають у власності мережі, але не використовуються за призначенням та є лише додатковим джерелом видатків; вивчається доцільність роботи окремих аптечних пунктів по області та аптечної бази в м. Умань з метою недопущення збитковості їхньої роботи тощо.
– Вже на сьогодні, за результатами виконання стратегічних кроків вдалося досягти збільшення доходів від реалізації продукції мережі: у червні 2015 року вони склали 7 млн. 404 тис. грн., що на 10% більше від суми реалізованих товарів у травні, в липні – 8 млн. 500 тис. грн., що на 15% більше червня та 26% більше, ніж у травні. Відповідно до росту показників доходів від реалізації зменшився показник збитку (з 403 тис. грн. в травні до 148 тис. грн. в червні). Тобто на сьогодні падіння реалізації товарів вдалося суттєво знизити, а при збереженні позитивної тенденції в показниках надалі підприємство сподіваємось подолати збитковість роботи в межах місяця, – наголошує Наталія Кравцова.
Під час обговорення умов роботи та забезпечення позитивного балансу в діяльності комунальних підприємств було вироблено ряд пропозицій щодо подолання від’ємних показників, втілення яких буде здійснюватися комунальними підприємствами спільно з управлінням обласної комунальної власності та структурними підрозділами облдержадміністрації, що здійснюють функції із галузевого управління роботи цих підприємств.