28 грудня 2015, 14:57
Президент України підписав Закон України №888-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», схвалений Верховною Радою України 10 грудня цього року. Відповідно Закону органи виконавчої влади та місцевого самоврядування наділяються додатковими повноваженнями, що суттєво змінює та оптимізує процедуру надання адміністративних послуг.
Згідно із Законом, органам місцевого самоврядування надаються повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття із реєстрації місця проживання особи, ведення відповідного реєстру територіальної громади. У результаті це має позбавити жителів необхідності збирати відповідні довідки про склад сім’ї та проживання, що необхідні при наданні соціальних та інших послуг.
Документом також пропонується спростити процедуру отримання інформації із Державного земельного кадастру. При цьому, право на надання такої інформації матимуть посадові особи органів місцевого самоврядування, у тому числі і адміністратори центрів надання адміністративних послуг. Інформація з Державного земельного кадастру надаватиметься також в електронній формі, у першу чергу нотаріусам і державним реєстраторами речових прав, що дозволить забезпечити швидке та комплексне надання ними послуг.
Крім того, за Законом, переглядаються окремі процедури реєстрації місця проживання. Вказано, що скасовується необхідність отримання талону зняття із реєстрації, надається можливість відповідним посадовими особами виконавців послуг з управління чи утримання багатоквартирного будинку або гуртожитку, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу подавати заяви про реєстрацію місця проживання особи тощо.
Відповідно до Закону, з 1 березня 2016 року змінюються умови ведення та користування даними Державного земельного кадастру, а з 4 квітня 2016 року змінюються правила та процедури здійснення реєстрації місця проживання особи.
Згідно із Законом, органам місцевого самоврядування надаються повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття із реєстрації місця проживання особи, ведення відповідного реєстру територіальної громади. У результаті це має позбавити жителів необхідності збирати відповідні довідки про склад сім’ї та проживання, що необхідні при наданні соціальних та інших послуг.
Документом також пропонується спростити процедуру отримання інформації із Державного земельного кадастру. При цьому, право на надання такої інформації матимуть посадові особи органів місцевого самоврядування, у тому числі і адміністратори центрів надання адміністративних послуг. Інформація з Державного земельного кадастру надаватиметься також в електронній формі, у першу чергу нотаріусам і державним реєстраторами речових прав, що дозволить забезпечити швидке та комплексне надання ними послуг.
Крім того, за Законом, переглядаються окремі процедури реєстрації місця проживання. Вказано, що скасовується необхідність отримання талону зняття із реєстрації, надається можливість відповідним посадовими особами виконавців послуг з управління чи утримання багатоквартирного будинку або гуртожитку, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу подавати заяви про реєстрацію місця проживання особи тощо.
Відповідно до Закону, з 1 березня 2016 року змінюються умови ведення та користування даними Державного земельного кадастру, а з 4 квітня 2016 року змінюються правила та процедури здійснення реєстрації місця проживання особи.