Олександр Вельбівець: «Перетягуванню повноважень не місце в роботі органів влади»

27 січня 2016, 18:41
Анна Романенко, «Черкаський край», №7-8, 27 січня 2016 року

Голова обласної ради Олександр Вельбівець розповів, якою він бачить подальшу роботу депутатського корпусу та співпрацю з виконавчою владою.

Олександре Івановичу, ви обраний у багатомандатному виборчому окрузі від партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність». Як це впливає на вашу діяльність як керівника облради?


– Дехто хибно вважає, що я як представник провладної партії лобіюватиму виключно позицію влади. Однак на цій посаді я перш за все відповідаю за дотримання процедури розгляду питань, підготовки проектів рішень і внесення їх у сесійну залу. Я веду засідання, але не просуваю інтереси певних сил, людей. Моя принципова позиція в тому, що будь-яке схвалене на сесії рішення повинно бути потрібним нашій громаді, сприяти розвиткові області, незалежно від того, яка політична сила чи депутат відстоює його.

– Чи маєте конкретні плани на найближчу перспективу?

– Мої перші кроки на посаді перш за все були спрямовані на пошук конструктиву в роботі депутатського корпусу. Це, напевно, перше скликання депутатів, у якому така кількість фракцій.

Є депутатські групи, які працюють із чітко вираженим політичним курсом і прийняття ними рішень не завжди є самостійним, а продиктоване курсом політичної сили на центральному рівні. Ці моменти я обов\'язково враховую, аби знайти порозуміння між депутатами під час обговорення важливих для області рішень. Це для мене одне з основних завдань.

По-друге, подальше формування бюджету області. Цього року він був особливо непростим. Нам довелося у терміновому порядку корегувати всі показники відповідно до схваленого, уже традиційно вночі, Держбюджету України. В якому, до речі, передбачено у рази менший ресурс. Наприклад, із Державного фонду регіонального розвитку передбачалося виділити регіонам 6 мільярдів гривень, а скоротили до трьох. Як наслідок – ті об\'єкти, які ми готували від області на фінансування за рахунок коштів фонду, в половину зменшуються. Тобто з 150 об\'єктів потрібно визначити найбільш пріоритетні.

Маємо також зміни у законодавстві щодо розподілу екологічного податку за рівнями бюджетів. Тепер фактично понад 30 мільйонів гривень від сплати податку піде не в загальний фонд бюджету, а на спецрахунки для вирішення екологічних проблем. Це означає, що ті об\'єкти, фінансування яких раніше було заплановано із загального фонду, недоотримають 31 мільйон. Наразі ми працюємо над тим, щоб вирівняти цей дисбаланс та віднайти потрібні кошти.

– Що стосується роботи апарату обласної ради. Чи слід очікувати серйозних кадрових змін?

– Нагальної потреби у кадрових змінах я не бачу. Я в першу чергу оцінюю людей за професійні навички й уміння. Це для мене основний критерій. І всі працівники, які сумлінно виконують свої обов\'язки і працюють ефективно, будуть це робити й надалі.

Разом із тим, слід сказати, що передбачається зміна структури апарату ради. Її ми запропонуємо на черговому засіданні сесії. Метою змін є врахування умов роботи та оплати праці. Для прикладу, є головний і провідний спеціалісти. Це різні категорії посад, і навантаження на них повинно бути різне. А по факту – ці працівники виконують одну й ту ж роботу і рівень оплати праці обох однаковий – на рівні мінімального. Та й навіть назви самих відділів, секторів і управлінь настільки складні й довгі, що практично відображають зміст положення про підрозділ.

– За що б могли звільнити людину?

– Системне невиконання доручень. Однак це не означає, що тільки моя думка має домінувати. Я слухаю різні позиції. Але діалог і дискусія мають місце до схвалення рішення, а не коли вже потрібно його виконувати. Тому якщо хтось саботує виконання завдань і це носить системний характер, тоді логічно постає питання про його звільнення.

Проте звільнення – це останній аргумент керівника до свого підлеглого. За 15 років у системі управління, з яких років 10 – на керівних посадах, мабуть, на пальцях однієї руки можна перелічити людей, яких я особисто звільнив. Є багато інших способів стимулювати людину працювати.

– Стимулювати – це добре. Як ви це збираєтеся робити?

– Порядок стимулювання працівників має визначати не сам голова (оскільки я не можу бачити, що роблять усі працівники), а безпосередньо керівник структурного підрозділу. Він знає своїх підлеглих і подає пропозиції щодо преміювання когось із працівників. Це все буде документально підтверджено, обговорюватиметься: чому хтось більше отримує, хтось менше. Я це робив на попередньому місці своєї роботи, хочу, щоб і зараз так було. Адже тільки злагоджена робота колективу дає результат.

– Є в області такі дві посади: голова обласної державної адміністрації і голова обласної ради, від злагодженої роботи яких, до певної міри, залежить розвиток регіону. Якою бачите співпрацю із Юрієм Ткаченком?

– По роботі ми знайомі з Юрієм Олеговичем більше десяти років. Добре знаю його як виважену людину, вдалого менеджера й управлінця.

Переконаний, що наша співпраця буде ефективною. Інакше й бути не може! Ми повинні бути партнерами у вирішенні будь-яких питань. Бо ж лише наша злагоджена робота може мати позитивні результати для Черкащини. Перетягуванню повноважень і визначенню «хто головніший» – не місце у роботі обох органів. Та й не той час нині. На сьогодні перед нами стоять непрості проблеми і виклики, й лише за умови узгодженої діяльності, спільної конструктивної роботи ми зможемо протистояти їм.