14 квітня 2021 року Уряд затвердив Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери, що є важливим кроком на шляху практичної реалізації Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери. Про це повідомляється на офіційному сайті Мінсоцполітики.
Положення про систему окреслює всі аспекти створення та функціонування єдиного інформаційного середовища у соціальній сфері.
Зокрема, визначено структуру, функціонал та джерела наповнення відомостями та даними системи, регламентовано порядок її адміністрування, інформаційної взаємодії з іншими державними інформаційними системами та реєстрами. Врегульовано питання захисту інформації, насамперед, персональних даних, а також питання захисту інтересів держави в процесі створення та функціонування системи.
Таким чином створюється належне правове підґрунтя для забезпечення процесу цифровізації соціальної сфери.
Основними напрямами впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери є:
створення в Україні Єдиного соціального реєстру, в якому зібрана інформація про всіх отримувачів соціальних виплат, пільг та будь-яких інших видів соціальної підтримки.
Завдяки Реєстру практично унеможливлюються будь-які зловживання при наданні громадянам соціального захисту, соціальні видатки держави стають цілком прозорими і контрольованими. Це забезпечать централізовані інформаційні підсистеми „Соціальний бюджет” та „Соціальне казначейство”, які також створюються в рамках системи;
повна автоматизація усіх ділових процесів, пов’язаних із наданням будь-яких видів соціальної підтримки. Це означає, що у соціальній сфері не лишається місця помилкам через так званий „людській фактор” та нівелюються корупційні ризики.
Крім того, система дозволить перехід соціальної сфери на електронний документообіг. У цифровий формат будуть переведені усі наявні паперові документи, що використовуються для надання соціального захисту. Для цього в системі створюється спеціальна підсистема ретроконверсії, завдяки якій в електронну форму будуть переведені архіви соціальних інституцій.
І мабуть, найголовніше – значне спрощення і скорочення у часі процесу одержання соціальних виплат та послуг для громадян. При цьому можна буде вирішити усі пов’язані із цим питання, навіть не виходячи з дому. Для цього передбачено інтеграцію системи із Порталом Дія.