12 листопада 2020, 11:04
Впровадження реформи децентралізації вплинуло на активізацію прийняття майна зі спільної у комунальну власність територіальними громадами. У багатьох громад виникали питання щодо процесу передачі майна, і наразі ці питання стають особливо актуальними, оскільки у трьох законопроектах передбачено:
- Проєкт 4100. Районні ради мають здійснити передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність територіальних громад, відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом.
- Проєкт 3651. Правонаступник районної ради району, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 червня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.
- Проєкт 3651-д. Правонаступник районної ради району, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України
Експерти Програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) підготували роз’яснення щодо:
- які нормативні документи регламентують механізм передачі-приймання державного і комунального майна між суб’єктами управління;
- як має виглядати процедура передачі-приймання об’єктів зі спільної власності у комунальну;
- якими мають бути терміни приймання-передачі майна;
- на що треба звернути увагу під час цього процесу;
- як вірно відобразити на рахунках у бухобліку та фінансовій звітності передачу майна тощо.
Виконавчий апарат обласної ради