04 квітня 2016, 12:09

Зокрема, члени колегії та запрошені розглянули питання про розвиток сімейної медицини в області, створення центрів первинної медико-санітарної допомоги; про підсумки економічного і соціального розвитку області та пріоритетні напрямки розвитку громад на 2016 рік (залучення інвестицій, об’єднання територіальних громад), а також про виконання місцевих бюджетів у 2015 році та завдання на 2016 рік.
Заступник начальника управління охорони здоров’я ОДА Олег Найдан, доповідаючи з першого питання, зазначив, що в області в рамках медичної реформи з 2013 року ведеться робота щодо створення центрів первинної медико-санітарної допомоги. За ці роки такі центри вже діють у дванадцяти районах і одному місті. Залишаються не створеними центри в 7 районах та 3 містах обласного значення: Кам’янському, Катеринопільському, Тальнівському Лисянському, Маньківському, Монастирищенському, Городищенському, та містах Сміла, Умань,Черкаси.

За словами Олега Володимировича, прикрістю є те, що м. Черкаси як обласний центр не допрацьовує в цьому напрямку, – зволікає зі створенням центрів первинної медико-санітарної допомоги. Водночас відзначалося, що поряд з певними організаційними, юридично-правовими моментами гостро стоїть питання забезпечення цих закладів сімейними лікарями, а особливо житлом для їх закріплення на місцях.
Багато уваги на колегії було приділено розгляду підсумків соціально-економічного розвитку області. З інформацією виступив директор Департаменту інноваційно-інвестиційного розвитку ОДА Роман Карманнік. З приводу допущених недоліків у роботі було заслухано пояснення голів Монастирищенської, Уманської, Звенигородської, Драбівської райдержадміністрацій, ряду керівників обласних структур.

Довготривалим було питання про виконання місцевих бюджетів у 2015 році та завдання на 2016 рік. З детальним аналізом стану справ виступила заступник Директора Департаменту фінансів ОДА Тетяна Митюк.

В ході обговорюваних на колегії питань з пропозиціями та зауваженнями виступив також голова обласної ради Олександр Вельбівець, який зазначив, що відповідальність за проведення реформ на місцях лежить на керівниках районів. Він навів приклад, коли у Лисянському районі виникла потреба забезпечити лікарів житлом, то не стали чекати нового будівництва, а відремонтували вивільнені площі медичного закладу і сім’ї отримали житло.
Інше. Коли виїжджаєш у райони і спілкуєшся з керівниками адміністрацій і районних рад з приводу вирішення тих чи інших питань, то починають посилатися на державу, а особливо на політичні моменти.

– Хочу зауважити, що керівники на місцях мають не перейматися політикою, а більше вирішувати проблеми розвитку районів та міст, за які відповідають. Мають шукати шляхи для взаємодії у питаннях наповнення бюджетів, залучення інвестицій. У період реформ, децентралізації, якщо ми не будемо спільно добиватися зрушень у цих сферах, прораховувати, який результат матиме громада чи район від надання , наприклад, землі в оренду, скільки буде залучено податків тощо…Нерозуміння цього керівниками , в тому числі органів місцевого самоврядування, це – шлях в нікуди.
За результатами роботи колегії було дано низку протокольних доручень, виконання яких має сприяти усуненню недоліків і активізувати діяльність органів влади з питань, які було розглянуто на цьому засіданні.