14 серпня 2015, 12:29
Ніка Беркут, «Черкаський край», №64, 14 серпня 2015 року
В середньому по області вартість послуг теплопостачання вже зросла на 64%. Опалювальний сезон наближається. Якими будуть кінцеві тарифи для населення, поки що не можуть відповісти навіть комунальники. Розібратися в ситуації та домогтися зниження тарифів разом з іншими депутатами обласної ради поставила собі за мету і Наталія Старікова.
Кінцеві тарифи залежать від державної політики та стану підприємств теплопостачання, – аналізує депутат облради. – Про ситуацію з тарифами сьогодні не говорить лише лінивий – маємо на ринку монополістів, які й диктують нам ціну, виходячи з власних бізнесових інтересів. Як діяти в такому випадку? Потрібно розмонополізувати ринок, продавати населенню газ власного видобутку. Всі ці та інші кроки ми виклали в червні у зверненні до голови обласної ради Валентини Коваленко, написаному з метою ініціювати звернення депутатів Черкаської обласної ради до Президента України, Прем\'єр-міністра, Уряду. На червневій сесії обласної ради депутати підтримали цю ініціативу й направили керівництву країни звернення.
Тарифи для населення встановлює не лише держава. Є райони, де вони залежать від рішення органів місцевого самоврядування. Саме тому в різних районах ціни на послуги ЖКГ можуть різнитися. Враховуючи це, потрібно, щоб керівники теплопостачальних підприємств області звітували про свою діяльність. Таким чином можна буде з\'ясувати стан справ та визначитися, як діяти далі, – розповідає про подальші кроки Наталія Володимирівна. – Заступник начальника управління ЖКГ Андрій Ліпкань на наш запит щодо підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги поінформував, що при тому, як організована господарська діяльність підприємств сьогодні, основні причини перегляду тарифів — особливості структури витрат комунальних підприємств, залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. Підняття тарифів є економічно обґрунтованою мірою, бо підприємства теплоенергетики з усіх боків у боргах.
На думку фахівців, зарадити можуть також прості, на перший погляд, кроки: лічильники на гарячу та холодну воду, опалення. Встановлений споживачем у квартирі тепловий лічильник дозволить економити до 70 відсотків коштів, потрібно утеплювати приміщення, змінити побутові звички й заощаджувати ресурси, переходити на альтернативні джерела енергії.
– Але споживачів цікавлять не проблеми підприємств, а якісні й дешеві послуги, – говорить Наталія Старікова. – І як депутати обласної ради ми маємо вплив на певні процеси. Торік в області була затверджена програма, спрямована на модернізацію підприємств теплопостачання, яка передбачала заміну газу на альтернативні види палива й на виході до 30 відсотків економії енергоресурсів. Відповідно до цієї програми підприємства отримали майже 15 мільйонів гривень. Як були використані ці кошти і що ми, депутати, можемо зробити, аби на місцевому рівні здешевити тарифи для населення, з\'ясовуємо вже зараз.
В середньому по області вартість послуг теплопостачання вже зросла на 64%. Опалювальний сезон наближається. Якими будуть кінцеві тарифи для населення, поки що не можуть відповісти навіть комунальники. Розібратися в ситуації та домогтися зниження тарифів разом з іншими депутатами обласної ради поставила собі за мету і Наталія Старікова.
Кінцеві тарифи залежать від державної політики та стану підприємств теплопостачання, – аналізує депутат облради. – Про ситуацію з тарифами сьогодні не говорить лише лінивий – маємо на ринку монополістів, які й диктують нам ціну, виходячи з власних бізнесових інтересів. Як діяти в такому випадку? Потрібно розмонополізувати ринок, продавати населенню газ власного видобутку. Всі ці та інші кроки ми виклали в червні у зверненні до голови обласної ради Валентини Коваленко, написаному з метою ініціювати звернення депутатів Черкаської обласної ради до Президента України, Прем\'єр-міністра, Уряду. На червневій сесії обласної ради депутати підтримали цю ініціативу й направили керівництву країни звернення.
Тарифи для населення встановлює не лише держава. Є райони, де вони залежать від рішення органів місцевого самоврядування. Саме тому в різних районах ціни на послуги ЖКГ можуть різнитися. Враховуючи це, потрібно, щоб керівники теплопостачальних підприємств області звітували про свою діяльність. Таким чином можна буде з\'ясувати стан справ та визначитися, як діяти далі, – розповідає про подальші кроки Наталія Володимирівна. – Заступник начальника управління ЖКГ Андрій Ліпкань на наш запит щодо підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги поінформував, що при тому, як організована господарська діяльність підприємств сьогодні, основні причини перегляду тарифів — особливості структури витрат комунальних підприємств, залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. Підняття тарифів є економічно обґрунтованою мірою, бо підприємства теплоенергетики з усіх боків у боргах.
На думку фахівців, зарадити можуть також прості, на перший погляд, кроки: лічильники на гарячу та холодну воду, опалення. Встановлений споживачем у квартирі тепловий лічильник дозволить економити до 70 відсотків коштів, потрібно утеплювати приміщення, змінити побутові звички й заощаджувати ресурси, переходити на альтернативні джерела енергії.
– Але споживачів цікавлять не проблеми підприємств, а якісні й дешеві послуги, – говорить Наталія Старікова. – І як депутати обласної ради ми маємо вплив на певні процеси. Торік в області була затверджена програма, спрямована на модернізацію підприємств теплопостачання, яка передбачала заміну газу на альтернативні види палива й на виході до 30 відсотків економії енергоресурсів. Відповідно до цієї програми підприємства отримали майже 15 мільйонів гривень. Як були використані ці кошти і що ми, депутати, можемо зробити, аби на місцевому рівні здешевити тарифи для населення, з\'ясовуємо вже зараз.